Arendus- ja ärimudelitest



Oma kogemusi ja erialaseid oskusi silmas pidades kaldun arvama, et suure projekti edukuse võti on hea suhtlus kõigi koostisosade ja protsessis osalejate vahel. Isegi kõiki vajalikke kõrgeima kvaliteediga ressursse kasutades ei saa kõiki projekte täielikult ellu viia. Selle põhjuseks on vead kõigi peamiste osalejate vahelises suhtluses, kas kliendi ülesandest aru saamisel või ülesande püstitamise tasemel või meeskonna tehnilise ülesande sõnastamise tasandil või hilisema tooteedenduse tasandil.

Mulle on lähemal tänapäevase asjakohasuse ja sisemiste hoiakute, vaadete ja hinnangu osas on väledad ehk agiilsed mudelid. Minu arvates see vastab tänapäeva vajadustele rohkem kui teised. Agile manifestis sõnastatud punktid on väga olulised, kuna need määratlevad selgelt tarkvara loomise põhielemendid ning põhinevad inimeste kogemustel ja teadmistel.

Agiilsed mudelite raames eristan enda jaoks Scrumbani nagu Scrumi ja Kanbani hübriidina, mis on võtnud mõlemast mudelist tugevaima: 1) võimaldab teil paindlikult ja kiiresti kohaneda kliendi reaalsuse ja võimalike muutuvate eesmärkidega, 2) säilitada protsessis täielik kaasatus ja igakülgne suhtlus ning kõigi osalejate interaktsioon, 3) protsessi kõigi sammude läbipaistvus ja igaühe roll seatud alaeesmärkide ja põhieesmärgi saavutamisel.

Minu arvates on just Scrumil või Kanbanil (või Scrumbanil) põhinev arengumudel ob tarkvara kui teenuse (tarkvara kui teenus, SaaS) ärimudeli tugev alus, mis on lõpptarbija jaoks aus. See ärimudel võimaldab tarbijal paindlikult suhelda tootjaga, kasutada uusimaid ja värskendatud tooteid talle vajalikus vormis ja ajaperioodil. Silmatorkav näide on Adobe, Coreli, Google'i, Cisco tooted, nende tooted on sõbralikud ja kättesaadavad erinevate võimalustega kasutajatele. Ja see on oluline, kuna see muudab sotsiaalse nõudluse litsentsimata tarkvara järele väheseks.


Comments

Popular posts from this blog

Erivajadused on erivõimalused

Inimese ja arvuti suhtlus arendab IT valdkonda